veelgestelde vragen | inloggen voor ondernemers | offerte aanvragen

Klantverhalen

Bar en restaurant Hofman • Utrecht

Bar en restaurant Hofman – gevestigd in een voormalig schoolgebouw en gelegen aan een van de mooiste pleinen van onze Domstad – is onlangs door Red Bull uitgeroepen tot een van de beste terrassen van Utrecht. Floormanager Lieke Dijkstra vertelt waarom. En waarom ook zij kozen voor Apprendo.

Genieten met een grote G

Lieke: ‘Hofman staat voornamelijk bekend om het superleuke, gastvrije personeel en de goede sfeer. Ons terras staat bovendien op het middeleeuwse plein Janskerkhof, waar je uitkijkt op een prachtige bomenpartij en kunt genieten van een fantastisch historisch uitzicht. Lekker in het zonnetje, of onder een van onze parasols.'

De kaart
'Ook qua food en beverage hebben we voor ieder wat wils: van de lekkerste lokale speciaalbieren tot en met huisgemaakte cocktails en heerlijke burgers … Echt een topplek om als gast te vertoeven, een begrip in de regio.’

 

Waarom Apprendo?

‘We zijn in totaal met zo’n 40 medewerkers en werken met verschillende systemen. Dat werkt redelijk goed, maar is niet ideaal: losse instructies die rondslingeren, inwerklijsten die verloren gaan… Dus we waren op zoek naar een alles-in-1 systeem. En dan het liefst een programma specifiek voor de horeca, waarbij dezelfde denkwijze als die van ons wordt gehanteerd: dus horecaminded met een sterke focus op gastvrijheid, want dat vinden wij erg belangrijk. Al onze medewerkers worden dan ook heel goed getraind en ingewerkt. Voor een fantastische service en maximale gastbeleving.’

'We zochten echt een alles-in-1 tool, specifiek voor de horeca.'

Meer gemak & uniformiteit

‘Na wat googelen kwamen we uit bij Apprendo, we zijn nu aan het inregelen. Met Apprendo kunnen we makkelijker inwerken en trainen, zodat alles in een keer goed én uniform gedaan wordt. Voor digitale checklists hebben we wel een tool, maar die werkt niet optimaal: niet alles wordt afgevinkt, ook zie je niet hoe laat en door wie dat gebeurt. Bij Apprendo’s checklists wel, dus daar verwacht ik veel van.'

Roostermodule
'Verder gaan we het even aankijken, wie weet dat we de binnenkort te lanceren extra roostermodule ook gaan gebruiken. Over de kennisbank ben ik sowieso ook erg enthousiast, dus daar gaan we al mee aan de slag. Hoe meer processen onderhand in één tool kunnen worden ondergebracht, hoe beter.’

Minder ruis

‘Apprendo bespaart je als leidinggevende dagelijks ook nog eens een bak aan vragen. Daardoor loop je in de praktijk minder snel vast, bijvoorbeeld als het erg druk is. Ja, ik kijk er erg naar uit.’

🌀Lieke Dijkstra • Floormanager bar en restaurant Hofman Utrecht

 

Over
Zet een bezoekje aan Hofman Utrecht maar op je hotspot-bucketlist! Bij deze supertoffe bar en restaurant beleef je een geweldige tijd. En van een smakelijke lunch tot een lekker diner, dito borrel of bierproeverij… Ze zijn echt van alle markten thuis. En goed ook.

• www.hofman-utrecht.nl

 

Lees meer klantverhalen