veelgestelde vragen | inloggen voor ondernemers | offerte aanvragen

Klantverhalen

Strandpaviljoen De Haven van Renesse

Focus op gastbeleving

Don van Vliet runt samen met zijn zus het familiebedrijf, wat een kwart eeuw geleden werd opgebouwd door zijn vader. Inmiddels is de exploitatie o.a. uitgebreid met viersterrenhotel De Zeeuwse Stromen. 

Don over Apprendo: ‘Wij focussen zoveel mogelijk op beleving. Niet alleen qua omgeving, eten en comfort – maar ook op het gebied van service. Zo hebben de klassieke handhelds recent plaatsgemaakt voor een mobiele oplossing, waarbij gasten zelf bestellen. Daardoor verandert de rol van onze bedienende medewerkers meer naar gastheer/gastvrouw. En dat draagt in belangrijke mate bij aan de snelheid, service én dus gastbeleving.’

‘Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een collega horecaondernemer met personeel dit niets vindt. Helemaal voor dat geld!’

Digitale leidraad

‘Ook ontwikkeling door opleiding en kennis vinden wij erg belangrijk. Het idee broeide al jaren, we stonden zelfs op het punt een soort van digitaal handboek te ontwikkelen, waarin iedereen alle informatie over ons bedrijf – zoals onze kernwaarden, protocollen, producten én productkennis – terug zou kunnen vinden.

Toen accountmanager Robin bij me voor de deur stond met een vergelijkbaar maar nóg uitgebreider, beter product – stond ik versteld. Ik zei: ‘Pleur op, dit is goud.’ Wat een bizar toeval.

En wat een dijk van een app, met training, HACCP-registratie, horeca taaklijsten… alles erop en eraan. Ik hoefde dan ook niet lang na te denken, binnen een half uur was ik verkocht. Apprendo is precíes wat we wilden, maar dan in het kwadraat.’

Kennisbank

‘Met name de digitale kennisbank, daar verwachten we echt superveel van. Met Apprendo erbij kunnen we nóg meer focussen op beleving. Als een gast bijvoorbeeld nu vraagt naar de herkomst van een druif of waar een rioja het beste bij past – dan heeft elke medewerker gewoon alles bij de hand. Even een andere tafel helpen, ondertussen de info opzoeken… en ze weten voortaan gewoon alles! Dat gaat ook enorm bijdragen aan de onzekerheid die je vaak ziet, met name bij nieuwe medewerkers.’

Grip op kwaliteit

‘Apprendo geeft ons veel meer handvatten, je kunt alles tot in detail uitleggen. Van een videotutorial over hoe je een fust moet vervangen, tot een taaklijst met instructie met wanneer je wat én hoe je het moet doen, je HACCP en alles digitaal… echt super. Met Apprendo bepaal je zelf de norm en weten je medewerkers precies hoe ze daaraan moeten voldoen.’
 

Gouden zet

‘Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een collega horecaondernemer met personeel dit niets vindt. Helemaal voor dat geld! Je hoort het, ik ben echt heel blij met Apprendo. Ik baal alleen als een stekker dat wij dit niet zelf uitgevonden hebben, haha!’


🌀Don van Vliet • Eigenaar De Haven van Renesse

Over
Strandpaviljoen ‘De Haven van Renesse’ is als een veilige haven, voor iedereen. Letterlijk en figuurlijk. Deze idyllische locatie op de kop van het voormalige eiland Schouwen, was ooit de eerste rustige plek vanaf zee waar boten aan konden meren. Ze stormen konden ontwijken. En waar je je – onder het genot van een drankje en pure, streekgebonden producten – nu veilig in en om het strandpaviljoen kunt nestelen. Ja, De Haven van Renesse voelt als een echte thuishaven.

• dehavenvanrenesse.nl

 

Lees meer klantverhalen